«Upphaveleg er all dans Kultusdans» skriv Klara.
Vi får lese om da ho såg eit japansk teaterselskap i Oslo, og om den rumenske dansen Kalushari, som ho fekk oppleve på dei internasjonale folkedansstemna i England i 1935, og i Tyskland i 1936. Ho fortel om dansen rolle i den gamle Jonsokfeiringa, og korleis ein dansa for hell og lykke når avlingane vart sådd om våren.
«I gamal tid, var samspelet millom kropp og sjel i dansen, medvetent. Dei visste og hadde upplevd det og naar dei dansa gjorde dei ei heilag handling.» Ho fortel om middelalderens songdans, og korleis den gode visediktinga forsvann da songdansen vart borte i Noreg. Vi får lese om korleis musikkdansane tok over i renessansen, og at det er her dei gamle folkedansane kjem frå.
Klara trekker trådane frå dansens opphav til samtida, og peikar på viktigheita i å danse og synge saman, særleg for ungdommar. Den moderne gymnastikken, meiner ho, forsøkjer å frigjere kropp og sjel gjennom rytmisk musikk, men dette er songdansen betre egna til. Ho argumentera for at songdansen skal få ein naturleg plass i skulen, slik at ungdommane både får fysisk og kulturell fostring:
«Gøthe segjer: «Berre naar menneskja syng og leikar er ho heilt naturleg og seg sjølv.» Desse ordi peikar attende paa det eg nemnde fyrst her i kveld, um at me er fødde med tringen til aa finna uttrykk for det som rører seg i sjelelivet, ved rytmiske rørslor av kroppen.»
Les heile Føredraget her
Heile bokstaven B på Digitalarkivet finn du her